- Autostrada A4 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami jest zarządzana od 1997 na podstawie umowy koncesyjnej przez firmę Stalexport Autostrada Małopolska. Okres obowiązywania umowy koncesyjnej kończy się w 2027 r. Po tym okresie Skarb Państwa przejmie ten odcinek autostrady. W związku z przewidywanym wzrostem natężenia ruchu (nawet do 70 tys. poj./dobę w krótkim czasie) konieczne jest zwiększenie funkcjonalności i przepustowości tego fragmentu A4 - podaje Ministerstwo Infrastruktury.
A4 węzeł Murckowska – węzeł Byczyna. Prace przygotowawcze do rozbudowy odcinka o długości 25,2 km zaplanowano na lata 2024-2028. Inwestycja obejmie dobudowę 3 lub 4 pasa autostrady, przebudowę lub rozbudowę 4 węzłów drogowych: Mysłowice, Brzęczkowice, Jeleń, Byczyna, a także przebudowę 36 obiektów inżynierskich i budowę 8. W ramach inwestycji planowana jest budowa MOP Giszowiec/Janów.
A4 węzeł Byczyna – węzeł Balice I. Inwestycja obejmie dobudowę 3 lub 4 pasa autostrady na odcinku o długości 34,5 km. W ramach prac przygotowawczych, które zaplanowano na lata 2024-2029 zaplanowano opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy lub rozbudowy 3 węzłów drogowych: Balin, Chrzanów, Rudno, przebudowy 42 obiektów inżynierskich, a także rozbudowy MOP Aleksandrowice/Morawica oraz Rudno/Grojec.
Poprzednia
Następna