Program Kolej Plus skierowany jest do jednostek samorządu lub związków metropolitalnych, które zainteresowane są rozwojem własnej infrastruktury kolejowej. Rząd planuje uzupełnienie istniejącej sieci kolejowej o połączenia pasażerskie z miastami wojewódzkimi. Dotyczy to miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców.
Ważnym elementem dofinansowania inwestycji jest uwzględnienie potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Modernizacja obejmie miejscowości, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia np. w postaci mijanek, czy łącznic kolejowych. Planowana realizacja programu to 2028 r.
- Kolej stanowi kluczową część wielkopolskiej infrastruktury. Inwestycje zrealizowane dzięki programowi Kolej Plus pozwolą na zapewnienie lepszego komfortu podróżującym i usprawnią przemieszczanie się po naszym województwie - mówi wojewoda wielkopolski Michał Zieliński.
Budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin – 38 km
Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń – 21 km
Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo – 22 km
Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły – 56 km
Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków - Rogoźno – Wągrowiec – 64 km
Program Kolej Plus przyczyni się do dalszego eliminowania wykluczenia komunikacyjnego. Jego celem jest zapewnienie lepszego dostępu do połączeń kolejowych mniejszych miejscowości z miastami wojewódzkimi. Nowe połączenia kolejowe wpłyną na poprawę warunków życia obywateli i turystów oraz spowodują wzrost atrakcyjności w różnych regionach Polski.
Poprzednia
Następna