iGostyn.pl reklamy
Poradnik

Jajka korzystne dla naszego zdrowia

Szczególnie w czasie Wielkanocy skupiamy się na jedzeniu jajek. W końcu są obowiązkowe na wielkanocnym stole. Zdarzają się osoby, które prześcigają się w ich ilości. Czy mogą nam zaszkodzić? Jakich cennych składników dostarczają organizmowi?

 

Jajka są bogate w białko, przeciwutleniacze, witaminy A, D, K, E, witaminy z grupy B, żelazo, fosfor, potas, wapń, magnez, sód, składniki mineralne, luteinę. Ta ostatnia chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, poprawia też widzenie.

 

Zawierają też dużo cholesterolu. Jajka nie wpływają jednak w znaczący sposób na podwyższenie złego cholesterolu.

 

Jedzenie jajek korzystnie wpływa na układ krwionośny, zmniejsza też ryzyko chorób serca. 

 

Co do ilości spożywanych jajek, zdania ekspertów są podzielone. Jedni uważają, że optymalną opcją będzie 1 jajko dziennie, inni z kolei twierdzą, że kilkadziesiąt tygodniowo. Najlepszą radą będzie umiar. Bezpieczne powinno być zjedzenie 1 - 2 jajek jednego dnia.

 

Pamiętajmy! Nadmierne spożycie jajek może grozić nie tylko dodatkowymi kilogramami, ale i wzdęciami. 

 

Podczas świąt, ale i nie tylko warto pamiętać o tym, że jajka są ukryte też w innych potrawach - ciastach, kremach itp.  




pasek reklama


Czytaj również


reklama w internecie

POLUB NAS NA FACEBOOKU

reklama w sieci gazet

zamów reklamę