Dodatek węglowy przysługuje gospodarstwom domowym, których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe - zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego. Warunkiem jest wcześniejsze dokonanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dodatek węglowy przyznawany jest jako jednorazowa forma wsparcia finansowego w kwocie 3000 zł.
Wnioski o dodatek węglowy można składać do 30 listopada 2022 roku osobiście w siedzibie MGOPS (ul. Wrocławska 250) lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP. Dodatek węglowy będzie wypłacony w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę. Wzór wniosku można pobrać poniżej.
Chcesz złożyć wniosek bez wychodzenia z domu? Sprawdź poniżej jak to zrobić:
1. Pobierz wniosek do wypełnienia
2. Wypełnij dokładnie wniosek wraz z załącznikami i go podpisz.
3. Zeskanuj wniosek do formatu PDF.
4. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne i wybierz WYŚLIJ PISMO OGÓLNE.
5. Zaloguj się używając profilu zaufanego, e-dowodu lub portalu bankowego.
6. W formularzu wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo – MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GOSTYNIU
7. Uzupełnij pozostałe wymagane pola formularza oraz jako załącznik dołącz zeskanowany wniosek.
8. Wyślij formularz.
Poprzednia
Następna