- Wspólnym celem jest sprawna realizacja projektu rozbudowy systemu fotoradarowego prowadzonego przez CANARD na drogach zarządzanych przez GDDKiA. Zakłada on montaż 70 fotoradarów, 43 odcinkowych pomiarów prędkości (OPP) i 15 systemów RedLight. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że kluczowa dla sprawnego przebiegu prac instalacyjnych jest efektywna współpraca wykonawcy z zarządcą drogi. Podpisane porozumienie pomiędzy GITD a GDDKiA jest gwarancją sprawnej realizacji projektu i przykładem zaangażowania obu instytucji w działania prowadzące do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach współpracy GDDKiA zobowiązuje się priorytetowo rozpatrywać wnioski wykonawców poszczególnych umów realizowanych na rzecz GITD. - Dotyczy to w szczególności opiniowania i zatwierdzania dokumentacji związanej z prawem do dysponowania nieruchomością, wykorzystywaniem istniejącej infrastruktury (bramownice, punkty zasilania) czy opracowania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu. Porozumienie dotyczy także uzgadniania dokumentacji projektowej związanej m.in. z nowymi systemami OPP na drogach ekspresowych i autostradach. Będą one miały wpływ na wzrost bezpieczeństwa na tych trasach - podaje GDDKiA.
OPP działa m.in. w Warszawie, w tunelu pod Ursynowem na drodze ekspresowej S2. - Dane pokazały, że już w pierwszym roku funkcjonowania systemu, ponad 99 proc. kierowców stosowało się tam do ograniczeń prędkości. Z kolei ci, którzy już przekraczali dozwoloną prędkość, jechali przeważnie nie więcej niż 20 km/h ponad limit. OPP funkcjonuje też w innych tunelach na drogach w zarządzie GDDKiA, pod górą Luboń Mały w ciągu drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój oraz na S3 Bolków - Kamienna Góra. Bramownice z kamerami systemu zamontowano również m.in. na A2 pod Koninem, A4 pod Wrocławiem, A1 w okolicy Kutna i Ciechocinka, S7 od Białobrzegów do Radomia, S8 na obwodnicy Wyszkowa czy też S11 w Poznaniu - wyjaśnia Generalna Dyrekcja.