iGostyn.pl reklamy
Z policji

Nowa metoda oszustów "na zdalny pulpit”. Mieszkanka Gostynia straciła 20 tys. zł

Gostyńscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą "na zdalny pulpit”. Mieszkanka powiatu gostyńskiego została zmanipulowana przez przestępców i w ten sposób straciła 20 tys. zł. W dobie, gdy Internet staje się nieodzowną częścią naszego życia oszuści umiejętnie to wykorzystują, wymyślają i modyfikują swoje przestępcze strategie, aby w bardzo łatwy sposób przejąć nasze oszczędności, a nawet zarządzać nimi w banku.

- 8 maja do Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu zgłosiła się mieszkanka naszego powiatu, która oświadczyła, że oszuści wykorzystując jej dane, wykonali z jej konta kilka wypłat gotówki na łączną kwotę 20 tys. zł. Do kobiety zadzwonił rzekomy pracownik banku mówiąc, że na jej koncie została odnotowana nielegalna próba podjęcia pieniędzy - informują policjanci.

Następnie rozmowa została przekierowana do mężczyzny, który podał się za pracownika obsługi technicznej banku. - Rzekomy pracownik polecił pokrzywdzonej zainstalowanie aplikacji Any Desk, a następnie dokonanie przelewu pieniędzy na drugie konto bankowe. Gdy już to zrobiła, rozmówca poinformował ją, że pieniądze trafią na konto „zabezpieczające” i w tym celu musi potwierdzać w aplikacji mobilnej realizację transakcji metodą BLIK - dodają mundurowi.

Kobieta będąc przekona, że w ten sposób jej pieniądze są zabezpieczane przed kradzieżą potwierdziła 10 transakcji na łączną kwotę 20 tys. zł. Oszuści nakazali pokrzywdzonej odinstalowanie aplikacji mobilnej banku i jej ponowne zainstalowanie dopiero gdy ponownie zadzwoni pracownik banku. Ponieważ nikt się z nią nie skontaktował kobieta sama zadzwoniła na infolinię banku gdzie uzyskała informację, że została oszukana.

 

Policja ostrzega!

Ostrzegamy – oszuści coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit”. Kradzież pieniędzy odbywa się dosłownie na oczach pokrzywdzonych. Internetowi przestępcy posługują się różnymi wariantami, chodzi jednak o to, by skłonić ofiarę do zainstalowania programu zdalnej obsługi komputera, a potem polecić jej by zalogowała się do swojego konta w banku.

W trakcie rozmów z konsultantami uważajmy na to co podajemy do ewentualnej weryfikacji naszej osoby. Nie instalujmy również żadnych aplikacji i oprogramowań.

 

Co robić?

  • pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

  • jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

  • jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Źródło: KPP Gostyń



Tworzenie stron i sklepów internetowych - internetka.pl

Czytaj również


WALBET

PIOTROWSCY - MAXSERWIS KROTOSZYN

mobilny żuraw gostyń

OKNA MARCINKOWSKI

reklama w internecie

POLUB NAS NA FACEBOOKU

reklama w sieci gazet

zamów reklamę