W miniony wtorek (6 sierpnia) do gostyńskiej komendy zgłosił się 21-letni mieszkaniec powiatu, który na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawił do sprzedaży części samochodowe. - W krótkim czasie mężczyzna otrzymał wiadomość, łudząco przypominającą wiadomość od operatora portalu ogłoszeniowego, z której wynikało, że wystawiony przedmiot został kupiony. Młody mężczyzna postępował zgodnie z instrukcją w wiadomości. Kliknął w link, który przekierował go na stronę wyboru banku, po tym wpisał dane niezbędne do logowania. Wtedy na jego telefon zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Rozmówca miał charakterystyczny wschodni akcent. Powiedział, że ktoś trzykrotnie logował się na konto bankowe 21-latka. Aby sprawdzić rachunek, fałszywy pracownik, polecił mężczyźnie podać kod BLIK w celu sprawdzenia czy działają blokady na rachunku. W chwili przekazania kodu z rachunku mężczyzny zniknęły pieniądze. Fałszywy pracownik uspokoił rozmówcę, że to jest tylko test, a pieniądze za moment wrócą na jego konto. W ten sposób 21-latek został oszukany na kwotę 650 złotych - informują gostyńscy mundurowi.
Policja apeluje do wszystkich mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania transakcji online. Oszuści stosują coraz bardziej zaawansowane metody, aby wyłudzić pieniądze od nieświadomych osób.
Pamiętaj!
1. Nie klikaj w podejrzane linki: Nigdy nie klikaj w linki otrzymane w wiadomościach e-mail lub SMS od nieznanych nadawców. Zawsze sprawdzaj adres URL strony, na którą jesteś przekierowywany.
2. Weryfikacja tożsamości: Jeśli ktoś kontaktuje się z Tobą podając się za pracownika banku, zawsze weryfikuj tożsamość takiej osoby. Skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, używając oficjalnych numerów kontaktowych dostępnych na stronie internetowej banku.
3. Ostrożność przy podawaniu danych: Nigdy nie udostępniaj swoich danych osobowych ani informacji o rachunku bankowym nieznajomym osobom. Zachowaj ostrożność przy podawaniu adresu e-mail oraz numeru telefonu.
4. Bezpieczne logowanie: Upewnij się, że korzystasz z bezpiecznego połączenia internetowego, logując się do bankowości elektronicznej. Unikaj korzystania z publicznych sieci Wi-Fi do przeprowadzania transakcji bankowych.
5. Monitorowanie konta: Regularnie sprawdzaj swoje konto bankowe pod kątem podejrzanych transakcji. W przypadku zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości, natychmiast skontaktuj się z bankiem.
6. Aktualizacje i oprogramowanie: Upewnij się, że Twoje urządzenia są chronione najnowszym oprogramowaniem antywirusowym i regularnie aktualizowane.
Policja przypomina, że bezpieczeństwo w Internecie zależy w dużej mierze od naszej ostrożności i świadomości. Zachowajmy czujność i podejmujmy świadome decyzje podczas korzystania z usług online.
Poprzednia
Następna