- Co więcej, umowy już podpisane i te planowane do podpisania zapewnią w najbliższych latach wydatkowanie na inwestycje na poziomie ok. 20 mld zł rocznie. Taki poziom planujemy utrzymać co najmniej do 2030 r. - podaje GDDKiA.
W trakcie przetargu jest obecnie 21 zadań na odcinki dróg o łącznej długości ok. 183 km. Wśród realizowanych obecnie 122 zadań, to blisko 103 km autostrad i ponad 1210 km dróg ekspresowych.
20 lat temu było blisko 720 km dróg szybkiego ruchu. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad siedmiokrotnie dłuższą sieć tych dróg liczącą 5128 km, w tym 1849,2 km autostrad (ok. 465 km to odcinki koncesyjne) i 3278,8 km dróg ekspresowych. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, celem jest sieć dróg szybkiego ruchu o łącznej długości ok. 7 980 km, w tym ok. 2 100 km autostrad.
Obecnie realizowanych ponad 100 km autostrad oraz ponad 1 210 km dróg ekspresowych, a kolejne odcinki o łącznej długości ok. 1400 km są na etapie przygotowania.
- Kolejne lata, to kolejne kilometry kluczowych, ekspresowych połączeń. Jeszcze w wakacje udostępnimy kierowcom dolnośląski, ponad 16-kilometrowy odcinek S3 Bolków – Kamienna Góra. Odcinek wyjątkowy, bo z dwoma, dwunawowymi tunelami, z czego jeden o długości prawie 2,5 km. Będzie to najdłuższy tunel pozamiejski w kraju, a jednocześnie najdłuższy tunel drążony w skale. Ten rok będzie wyjątkowy dla S3 z jeszcze jednego powodu. Planujemy udostępnić kierowcom dwa ostatnie fragmenty tej trasy o łącznej długości 33 km - Świnoujście – Dargobądz i Dargobądz – Troszyn (oba w woj. zachodniopomorskim). Kiedy pierwsze pojazdy pojadą tymi odcinkami, cały ciąg drogi ekspresowej S3 o długości ok 470 km od portów w Świnoujściu do granicy z Czechami będzie służył kierowcom - wyjaśnia GDDKiA.
Oprócz wspomnianej S3 przygotowywana jest dokumentacja wydłużenia pozostałych ekspresówek (S1, S6, S7, S8, S17, S19 i S61).
Poprzednia
Następna