Łącznie 19 firm jest zainteresowanych budową dwóch odcinków drogi ekspresowej S11 o długości ponad 30 km. Wartość złożonych przez nie ofert waha się od 549 do 716 mln zł. Teraz oferty będą analizowane i oceniane, aby wybrać najkorzystniejsze z nich.
- W kwietniu ubiegłego roku podpisaliśmy umowę z konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Inwestycja, o wartości ponad 69 mln zł, realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Zakończenie robót planowane jest w II połowie 2027 r. - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- W lipcu 2024 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają w II kwartale 2028 r. - podaje GDDKiA.
Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w województwie wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU). Dla odcinków Piła - Ujście, Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin oraz Jarocin - Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.
Poprzednia
Następna