Po zakończeniu realizacji wszystkich odcinków, droga ekspresowa S11 będzie liczyć ponad 560 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35 km) i odcinkiem obwodnicy Poznania w ciągu A2 (ok. 16 km) blisko 620 km. Obecnie kierowcy mają do dyspozycji niemal 220 km tej trasy (wliczając wspólny przebieg po A2 i S6). Są to fragmenty od Kołobrzegu do Bobolic, obwodnica Szczecinka, odcinki w okolicy Poznania oraz cztery kolejne obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Olesna.
Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. Docelowo pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz. Droga ekspresowa S11 połączy województwa zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie i śląskie, poprawiając znacząco dojazd m.in. do Koszalina, Szczecinka, Piły, Poznania, Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kluczborka i Katowic.
- W styczniu 2025 r. poznaliśmy oferty w przetargach na dwa odcinki S11 w południowej części województwa, które połączą istniejącą obwodnicę Ostrowa Wielkopolskiego z obwodnicą Kępna. To łącznie ponad 31 km trasy, na którą składają się odcinki Przygodzice - Ostrzeszów Północ (12,6 km) oraz Ostrzeszów Północ - Kępno Północ (18,6 km). Obecnie trwa badanie i ocena ofert złożonych w obu przetargach - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- W lipcu 2024 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej, która ułatwi dojazd z północnej części województwa do stolicy wielkopolski i autostrady A2. To ponad 22-kilometrowy odcinek Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik, który zrealizuje Grupa Mirbud. Wartość umowy to ponad 853 mln zł. Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy skorzystają z nowej trasy w II kwartale 2028 r. - podaje Generalna Dyrekcja.
- W kwietniu 2024 r. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę blisko 4-kilometrowej, drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Zadanie jest realizowane w systemie Projektuj i buduj. 17 lutego br. do Wojewody Wielkopolskiego złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jej uzyskanie pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót. Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje Grupa Mirbud. Termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia - 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 r. - wyjaśnia GDDKiA.
Trwają też prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w województwie wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
1. Szczecinek - Piła o długości ok. 59 km,
2. Piła - Ujście o długości ok. 20 km,
3. Ujście - Oborniki o długości ok. 43 km,
4. Kórnik - Jarocin o długości ok. 43 km,
5. Jarocin - Ostrów Wielkopolski o długości ok. 57 km.
Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU).
Dla odcinków Piła - Ujście, Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin oraz Jarocin - Ostrów Wielkopolski w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Poznaniu toczą się postępowania o wydanie DŚU.