W związku z uruchomieniem rozwiązań finansowych w ramach Tarczy Antykryzysowej, w wielkopolskich urzędach skarbowych utworzone zostały specjalne infolinie. Jeśli przedsiębiorca ma pytania lub wątpliwości dotyczące kwestii podatkowych związanych z procedurą przyznania subwencji, może skontaktować się ze swoim urzędem skarbowym.
Z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) mogą skorzystać firmy których m.in. przychody spadły w związku z COVID-19 po 1 lutego br. o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu roku ubiegłego.
Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń wpływających na przyznanie subwencji i jej wysokość w ramach Tarczy Finansowej, są rejestry publiczne (Krajowej Administracji Skarbowej, ZUS). Deklaracja przedsiębiorcy dotycząca obrotów firmy jest konfrontowana z danymi pochodzącymi z deklaracji VAT. Pamiętaj zatem, aby złożyć deklarację VAT przed złożeniem wniosku o pomoc z PFR – pozwoli to na prawidłową weryfikację. Deklaracje: VAT-7 za marzec br. i VAT-7K za I kwartał br. możesz składać od 1 kwietnia 2020 r., a deklarację VAT-7 za kwiecień – od 1 maja 2020 r.
Wsparcie finansowe otrzymywane w ramach Tarczy Finansowej określane jest jako subwencja finansowa. Subwencja ta podlega zwrotowi, przy czym w określonych przypadkach może zostać umorzona w części nieprzekraczającej 75%. Dla celów podatku dochodowego pomoc finansowa z PFR traktowana jest jak pożyczka.
Poprzednia
Następna