iGostyn.pl reklamy
Poradnik

Umowy z usługodawcami ślubnymi

Planowanie ślubu, podobnie jak samo wydarzenie, jest stresujące. Pojawia się masa wątpliwości i obaw związanych z organizacją uroczystości. Podpisanie umowy z usługodawcą wydaje się dobrym sposobem zabezpieczenia zarówno interesów przyszłych małżonków, jak i świadczących usługi.

 

 

Wielu usługodawców ma już przygotowane wzory umów. Przede wszystkim przed podpisaniem każdej umowy należy ją przeczytać!

 

Umowa powinna zawierać:

  • datę i miejsce podpisania umowy,

  • strony umowy, czyli między kim zawierana jest umowa,

  • opis usługi, czyli co wchodzi w jej zakres,

  • datę i miejsce realizowania usługi,

  • czas trwania usługi,

  • kwotę wynagrodzenia – należy zwrócić uwagę, czy jest to kwota netto czy brutto,

  • informację o zaliczce lub zadatku oraz jego wysokości,

  • formę i termin płatności pozostałej kwoty,

  • koszty dojazdu usługodawcy,

  • termin oddania wykonanej usługi oraz jej formę (np. w przypadku zdjęć, filmu),

  • kwestię praw autorskich i publikowania tych prac (np. zamieszczania zdjęć ze ślubu w mediach społecznościowych),

  • kary umowne w przypadku niewykonania usługi,

  • ustalenia dotyczące zastępcy w przypadku niemożności wykonania usługi,

  • kwestię odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez gości weselnych,

  • kwestię ewentualnego odwołania uroczystości.

 

Jakie pytania warto zadać usługodawcom, aby uniknąć niepotrzebnych problemów?

 

  1. Czy włączenie klimatyzacji na sali weselnej będzie dodatkowo płatne?
  2. Czy w cenę sali wliczony jest pokój dla nowożeńców?
  3. Czy para młoda będzie miała do dyspozycji pomieszczenie do przechowania prezentów podczas wesela?
  4. Czy dojazd fotografa, zespołu muzycznego, kamerzysty na uroczystość jest już wliczony w cenę?
  5. Czy fotografie i film ze ślubu mogą być publikowane w mediach społecznościowych?

 

 





Czytaj również


zamów reklamę