Dzięki połączeniu sił pracownicy samorządowi sprawdzają m.in. w praktyce zdolność współpracy w obliczu kryzysu. Warto dodać, że wspólna organizacja szkoleń i rotacja pracowników urzędów zapewniła także codzienną obsługę klientów magistratów w Krobi, Piaskach i Pępowie, co mogłoby okazać się problematyczne w przypadku organizacji odrębnych szkoleń przez każdą z gmin.
W najbliższych dniach odbędą się również szkolenia dla kierowników i pracowników gminnych jednostek organizacyjnych, wskazanych jako podmioty ochrony ludności.
W kolejnych etapach samorządy planują szkolenia dla przedstawicieli jednostek pomocniczych - sołectw, jednostek OSP oraz mieszkańców. Proces szkolenia będzie z pewnością rozłożony w czasie i uzależniony od możliwości finansowych gmin, w tym środków przekazywanych na ten cel z budżetu państwa.
Szkolenia dla pracowników samorządowych prowadzi firma Arkom z Henrykowa-Urocze, która uzyskała akredytację Akademii Pożarniczej.


























